fredag 11 januari 2008

En semesterdag, utan barn...!?

Ja, då var det dax för ett nytt försök att få en dag för sig själv. Valde att ta en dag semester efter som jag hade ett jätte maffigt pass nu, jobba 9 av 10 dagar. Så nu blev det bara 8 av 10 dagra.
Men vad händer då, när jag skall få en dag med mig själv?
Jo, Linn som fick sovmorgon igår vägrar att somna på kvällen. Först vid 23 tiden tycker hon att det är dax att knoppa in. Så i morses vaknade jag till när Fredrik skulle upp, och kände jag med det lilla barnet som sovit så lite. Och orden, hon kan stanna hemma idag slinker ur mig. Åh, detta stakars modershjärtat.... Det är alltid lättare att låta barnen få det bra än vad det är att att ta hand om sig själv.

Men vad tror ni är det fösta det lilla flickebarnet säger när hon fått reda på att brorsan i skolan?
O R Ä T T V I S T, jag vill gå till dagis.... det är i så´na situationer jag förstår att det är omöjligt att vara till lags.

Har försökt scrappa en sida om Filips första hopp från trampolinen på badet, men jag insåg snart att jag är för trött för att få till nå´t bra idag.

Trevlig helg på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe känns som en typisk Linnsan kommentar!!/emma