tisdag 22 januari 2008

Typiskt....

Det är inte särskilt ofta maken och jag går på fest, men nu minsann har vi blivit bjudna på två stycken inom några dagar = )

Den första inbjudan var från min svägerska (det du Josefin....) hon fyller 25 år och skall ha en 80-tals fest den 16/2. Åh, vad kul, jag gick igång som fasen på det...



Och idag kom nästa inbjudan, hm, spännade, 25 års fest även detta, vad kul, plastsyrran skall ha fest, då blir det verkligen fest tänkte vi, men när är detta? JO den 16/2 = (

Tyypppiiiiissstt.....! Jag slänger mig bestört på telefonen för att utrycka min förtvivlan. Jag står som en åsna mellan två hötappar...
jag viiiiiiiiiilllllll verkligen gå på båda festerna. Men som vi alla vet går det ju inte klona sig, än iaf. Det enda som är bra är att vi redan har anmält oss till Josefins fest, så vi hade ju redan gjort vårt val innan inbjudan nr.2 kom.



MEN, kan man ju tycka, att när man är 25 år gammal, kan man ju kolla av med sitt års/månadsbarn i släkten när vederbörande tänker ha sin fest, så övriga slipper sådana här kval. Grrr...



Så till era 30 års fester hoppas jag ni är så kloka mina kära damer.



Puss på er båda två, och ett stort grattis i förskott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi när du skriver som du gör låter det inte som att ni blivet borbjudna på flera år.. hehe är det så ?(vore ju inte så konstigt iof med tanke på att ni tackar NEJ till charmiga inbjudningar från tex. styvsyster) beträffande planering inför 30årsdagen får vi väl se om ni blir bjudna med tanke på besvikelsen kring 25-årsfesten :).. hoppas på att jag inte börjar blir långsint nu när jag blir gammal :) kram emma

Scraphörnan sa...

ah, kan de inte ha sin fest tillsammans?? de är ju nästan släkt!!

Jag ska också på 25-årsfest den 16/2, dock inte till någon av de du nämnde =)