söndag 4 november 2007

Slut på ledigheten

Jaha, då var det söndag och en arbetesvecka ligger framför en, barnens lov är slut och även min semester vecka. Det är med blandade känslor jag går till jobbet i morgon. Man tror ju att allt skall gå i rosenrött, en hel vecka ledigt med barnen -guud va´ mysigt....
Mm, eller hur, jag tror att jag ångrade att jag tog semester någon gång per dag. Såååå jobbigt med alla dessa bråk mellan barnen och alla bråk mellan mig och barnen. Det suuuger så mycket energi. Men på det stora hela har vi haft det bra, och frågar man barnen så har de haft en härlig vecka, och det var ju det som var meningen ; )
Städade barnens rum och hallen i förmiddags. Gött.. nu är det fint i hela huset. Jag mår så bra när allt är rent och snyggt. Man kan förundras av att man inte håller det så, jämt.
Tanken var att jag skulle köra Linn till dansen och att vi skulle åka och storhandla efteråt. Som hon har längtat, hon ville dit redan i måndags. Men just när vi skulle göra iordning oss blev hon jätte ledsen och ville absolut inte åka och dansa, utan ville vara hemma med oss. Vi blev ganska snopna, men själklart fick hon stanna hemma, det skall ju vara kul att dansa.
I stället åkte vi bara och handlade.
Middag. Sen blev det spontan besök av svärmor och svärfar. Kul, det var så länge sedan vi träffades.
Filip har fått penga dille. Han har räknat pengar sen i morses. Varit ute och letat pantburkar, åkt och pantat. Kommit hem och visat hur mkt det blev. Frågat oss om vi hade pant, fick det vi hade, åter till affären panta, hem stolt som en tupp över resultatet. Räknat pengar igen.
Gott att se att Fredrik börjar kvicka till igen, han har varit dålig sen i fredags em. Ont i magen feber och supertrött.

Inga kommentarer: